ECover

Assalamualaikum semua,

Bertemu kita lagi.

Hari ini saya ingin bercerita sedikit tentang ecover.

Apakah ecover?

Ecover adalah ilustrasi buku elektronik anda atau pun lebih dikenali sebagai ebook. Kandungan ebook yang biasanya di dalam format pdf, word dan sebagainya, walau pun memiliki maklumat yang padat dan lengkap agak sukar dijual jika tidak disertakan dengan pakej grafik, alatan pengiklanan dan pemasaran yang menarik seperti ecover.

Berikut disertakan contoh ecover seperti yang saya maksudkan.



Ecover ini boleh direka dengan pelbagai perisian seperti GIMP dan pelbagai perisian photo editor yang lain. Walau bagaimana pun, ianya adalah lebih menarik jika direka menggunakan perisian Adobe Photoshop. Ecover tersebut akan dijana menggunakan action script yang lazimnya memerlukan perisian Adobe Photoshop untuk digunakan.

Di luar sana, anda boleh juga mendapatkan action script photoshop percuma. Tetapi, grafik yang dhasilkan mungkin agak kurang menarik. Walau bagaimana pun, untuk proses belajar, action script percuma tersebut bolehlah anda gunakan.

Walau bagaimana pun, jika anda ingin menjimatkan masa anda dan sanggup mengeluarkan sedikit modal, anda bolehlah cuba mendapatkan action script bermutu di sini.

No comments:

Post a Comment

Iklan




Iklan Nuffnang

Percuma

Daftar di sini untuk mendapatkan Tips Internet dan EBook PERCUMA!

Nama:
Email:

Iklan
















Soal & Tanya Di Sini

Guestbook

Bil. Pelawat


Statistik Pelawat