Grafik (Adobe Photoshop)

Assalamualaikum semua,

Bertemu lagi kita pada hari ini. Hari ini saya ingin bercerita tentang penggunaan Adobe Photoshop.

Pada pendapat saya, jika anda benar-benar serius ingin menjadi seorang usahawan internet, anda perlu memiliki kemahiran menggunakan perisian Adobe Photoshop. Ini adalah salah satu kemahiran wajib dan mandatori. Tidak boleh tidak.

Mengapa saya mengatakan demikian?

Sungguh pun terdapat banyak perisian photo editor di luar sana seperti paint.net, photobie, GIMP dan sebagainya, bagi saya Adobe Photoshop adalah yang terbaik. Ini kerana, ianya memiliki banyak ciri yang dapat memudahkan kerja dan menjimatkan masa anda dalam pengeditan grafik kita terutamanya di dalam proses membina grafik laman web atau pun blog anda.

Di internet juga terdapat banyak grafik format Phoitoshop dengan extension .psd yang telah tersedia untuk anda download dan edit serta merta untuk anda gunakan. Anda tidak perlu bersusah payah untuk mereka grafik yang menarik untuk laman web anda. Cuma download, edit dan gunakan.

Bersama ini disertakan contoh grafik photoshop yang tersedia di internet. Menarik bukan?





Ini ditambah pula dengan kemampuan pelbagai ‘action script’ photoshop yang dapat membantu mencantikkan lagi grafik anda.

Jadi, saya rasa, memiliki perisian dan kemahiran menggunakan perisian Adobe Photoshop adalah suatu kriteria wajib seorang usahawan internet.Memiliki dan menggunakan perisian ini adalah satu jalan pintas ke arah kejayaan perniagaan internet anda.

Bersama ini pula saya sertakan contoh header laman web yang telah saya edit menggunakan photoshop.

Header Asal

Header yang telah diedit menggunakan Adobe Photoshop

Bagi anda yang masih belum memiliki perisian Adobe Photoshop ini, anda bolehlah download trial copy nya di sini. atau pun portable editionnya di sini. Untuk makluman, Adobe Photoshop portable edition ini tidak memiliki fungsi sepenuhnya seperti yang dimiliki oleh Adobe Photoshop full version.

Cubalah sekarang!

Selamat mencuba.

No comments:

Post a Comment

Iklan




Iklan Nuffnang

Percuma

Daftar di sini untuk mendapatkan Tips Internet dan EBook PERCUMA!

Nama:
Email:

Iklan
















Soal & Tanya Di Sini

Guestbook

Bil. Pelawat


Statistik Pelawat